Vaak gestelde vragen

Verwijzing naar keuze, installatie, verbinding en configuratie
van de Solar-Log™.

 

Onze experten geven antwoord op de belangrijkste vragen betreffende de verbinding van de Solar-Log™ met het internet.

Internetaansluiting, ik heb geen internetaansluiting.

Kan ik de Solar-Log™ toch gebruiken? JA, de Solar-Log™ kan u ook zonder internetaansluiting gebruiken. Enkel de speciale internet-gebaseerde functies zoals email, SMS of de Homepage met online-gegevens zijn dan natuurlijk niet mogelijk.

Ik heb geen internetaansluiting, maar wil desondanks toch via email
en SMS automatisch op de hoogte gehouden worden!

Geen probleem, u heeft daarvoor een analoge telefoonaansluiting en de "Solar-Log™-Modem-Pakket" nodig. Dit is een pakket bestaande uit een modem en internet-router. Met de "Solar-Log™-Mobilfunk-Pakket" kan u de internetaansluiting ook via het mobiele radionet mogelijk maken. Overigens op lange termijn gunstig per telefoon, dat men de maandelijkse telefoonsaansluitigskosten mede in rekening neemt.

Ik wil het "Solar-Log™-Modem-Pakket" instellen,
maar het slechts één ISDN-aansluiting.

Alle ISDN-telefooninstallaties hebben ook een analoge telefoonaansluiting, die u vermoedelijk al voor uw normale telefoon aanwendt. Steekt u deze SolarLog-Modem eenvoudig in deze aansluiting.

Ik heb een DSL-aansluiting, kan ik deze voor de Solar-Log™
meegebruiken?

Ja, natuurlijk, de Solar-Log™ heeft ecfhter wel een internetrouter nodig voor de internettoegang. Dat is een toestel, dat de toegang tot het internet bij vraag automatisch voorneemt. Op deze internetrouter kan u natuurlijk ook uw PC aansluiten.

Ik heb een internetaansluiting over kabel-BW, kan ik deze
gebruiken?

 

 

Helaas niet direct, bij gebruik van een kabelaansluiting moet steeds een (DSL-) router ingeschakeld worden, die zich in de kabel-modem inlogt en de adresgegevens overneemt. Op de router kan dan de PC en de Solar-Log™ aangesloten worden. Deze benodigen een DSL-router zonder geïntegreerde DSL-Modem. Stelt u dan de DSL-router bij WAN-instellingen op "dynamische adressen verkrijgen".

 

 

Routerconfiguratie: Bij routers, die normaal in een office-omgeving gebruikt worden, moeten geen poorten geopend worden. De Solar-Log™ kent enkel de overdragingsrichtingen vanuit uw netwerk in het internet.
Bij grotere bedrijven, die met een router binnen een bedrijfsomgeving werken, moeten wijzigingen in de routerconfiguratie doorgevoerd worden. Wendt u tot de netwerkadministrator.
De te bewerken poorten vindt u in Solar-Log™ Handbuch onder "Technische gegevens“.